د علمي چارو مرستیالي

د علمي  او محصلانو چارو معاونیت

د علمي چارو معاونیت د میرویس خان نیکه زابل د لوړو زده کړو مؤسسې په مهمو بستونو  کې دی، چې پر علمي او محصلانو چارو سربیره یې ځینې آمريتونه هم ترلاس لاندي دي. علمي او محصلانو چارو معاونیت دوهم بست دی، چې لاندي دندي ترسره کوي: 

 

علمي چارو مرستیال د ندي او مسؤولیتونه:

  1. د مؤسسې د رئیس په نشتون کې د هغه د ندو تر سره کول.
  2. د اکاډمیکو چارو او فعالیتونو په ترسره کولو کې د مؤسسې له رئیس سره همکاري کول.
  3. د علمي کادر د غړیو د تقرر، د رتبي تثبیت، علمي ترفیع او انفکاک په چارو کې قانوني کړني ترسره کول.
  4. د قرارداي علمي غړیو په استخدام کې اصولي او اکاډمیکي کړنې ترسره کول.
  5. د مؤسسې د برنامو او پلانونو له تطبیق څخه مراقبت کول.
  6. د علمي څیړنو د ترسره کولو لپاره د پلانونو او برنامو طرحه او د هغوی تطبیق کول.
  7. د مؤسسې د نشراتي چارو څخه نظارت او د هغو رهبري کول.
  8. د مؤسسې د رهبري شورا د کاري پلان طرحه او د تصویب په موخه یې په اولین رهبري شورا کې ارایه کول .
  9. د مؤسسې د رهبري شورا د جلساتو د اجنډاء ترتیب او د شورا د پریکړو ثبتونه.
  10. د علمي چارو معاونیت اړوند دفترونو له کړنو څخه نظارت کول.
  11. د مؤسسې اړوند کميټو آمريت تر سره کول.
  12. د درسي نصاب د بازنګري، پراختیا او تطبیق څخه نظارت تر سره کول.
  13. د مؤسسې ریاست او رهبري شورا لپاره د کلني کړنو د راپور چمتو کول او ارایه کول.
  14. په اکاډمیکو چارو کې د مؤسسي د رهبري شورا د پريکړو له تطبیق څخه نظارت تر سره کول.
  15. د علمي کادر د غړیو اړوند احصايه ترتیبول.
  16. د مؤسسې د ستراتیژیک پلان په تهیه کولو کې همکاري کول.

 

د مؤسسې د محصلانو چارو د معاونیت دندي او مسؤلیتوونه:

  1. د مؤسسې له رئیس سره د محصلانو اړوند چارو کې همکاري کول.
  2. په پوهنځیو کې د درسي وضعیت د ښه والي لپاره لازم تدابیر نیول.
  3. د محصلانو اړوند مقررو، لوایحو او طرزالعملونو بررسي او د ضرورت په وخت کې د طرحې تهیه او لوړو مرجعو ته یې وړاندیز.
  4. د وزارت د لایحې مطابق د آزموینو څخه نظارت.
  5. د نویو محصلانو پذیرش، د محصلانو د نتایجو ثبت، اکاډمیک تاجیل، د امتحان د محرومینو تثبیت او د غایبو او ناکامو محصلینو انفکاک په اړوند لازمي کړنې ترسره کول.
  6. د محصلانو اړوند احصایي ترتیبول.
  7. محصلانو ته د علمي کارونو د ترسره کولو په موخه لازمې آسانتیاوې برابرول.
  8. د ډيپلومونو، ټرانسکریپټ او تصدیق نامو د تهیې په موخه لازمې کړنې ترسره کول.
  9. محصلانو ته د هویت کارټونو توزیع او له فراغت وروسته دوباره جمع آوري.
  10. د محصلینو په چارو کې د مؤسسې د رهبري شورا د پريکړو له تطبیق څخه نظارت تر سره کول.
  11. د نظم او ډسپلین د لایحې طرحه او تطبیق.
  12. د محصلانو اړوند چارو کلني راپور چمتو کول او د مؤسسې له رهبري شورا او ریاست سره یي شریکول.

 

 

 

د علمي او محصلانو چارو معاونیت آمریتونه او مدیریتونه:

د څیړنې آمريت

میرویس خان نیکه زابل د لوړو زده کړو موسسې د  څیړنو او علمي مجلې آمریت  د تحصیلي مؤسسې په کچه د علمي چارو د معاونيت تر چتر لاندي د مؤسسې د اداري تشکيل په چوکاټ کې په  ۱۴۰۱ هـ ش کال د سنبلې په لومړۍ نیټه  په فعاليت پيل وکړ. د اوس له پاره يوازي آمر په تشکيل کې آمر لري.

 

رسالت :

په ملي او نړيوالو ژورنالونو کې د باکیفیته څیړنو نشرولو لپاره د استادانو حمايه کول.

 

لرليد :

میرویس خان نیکه زابل د لوړو زده کړو مؤسسې د څیړنو او علمي مجلې مرکز به د هيواد  په کچه يو څيړنيز مرکز وي، چې د علمي څيړنو په وسيله به د هيواد د هوسايني او پرمختګ له پاره خدمتونه کوي.

 

موخي :

میرویس خان نیکه زابل د لوړو زده کړو مؤسسې د څيړنيز فعاليتونو  لپاره ممکنه آسانتياوي برابرول او د څيړنيز فعاليتونو انسجام.

 

 ارزښتونه:

  • اسلامي او ملي ارزښتونو ته درناوى.
  • د څيړني کلتور عامول.  
  • ګډ کار او تفاهم.
  • نوښت او مثبت بدلون.

 

دندي (مسؤولیتونه):

  • د څيړنو د طريقو سره د آشنا کيدو په موخه د مؤسسې په کچه منظم مجلسونه اوغونډي دايرول او څيړنيزي هڅې تشويقول.
  • د مؤسسې د اړوندو ادارو په مرسته د څيړونکو له پاره د څيړنو ممکنه زميني برابرولو هڅې.
  • د دولتي او غير دولتي ادارو سره د نافذه اصولو په رڼا کې ښي اړيکې ساتل.
  • د څيړونکو د ښي ګټي اخيستني په موخه د کورنيو او باندنيو سرچينو څخه د څيړنو اسناد او راپورونه تر لاسه کول.
  • د لوړو زده کړو وزارت د نشراتي تګلاري په رڼا کې د علمي مجلې او نورو نشراتو په واسطه د عامه پوهاوي په خاطر د څيړنو د پايلو او نتيجو نشرول.
  • د ټولو هغو چارو سر ته رسول چې د دندي اړوند د مربوطه آمر له خوا نوموړي مرکز ته ورسپارل کېږي.
  • د لابراتوارونو ترتیب او فعالول.
  • د علمي څيړنو خپرول په داخلي او نړيوالو علمي مجلو او ژورنالونو کې چاپول.
  • روزل شوي استادان به مکلف وي چې محصلانو ته ور وښيي په څه ډول خپلي صنفي پروژي، سمینارونه، ګروپي کنفرانسونه، مونوګرافونه او نوري زده کړه يیزي پروسي د نویو څيړنیزو میتودونو په مرسته تر سره کړي او له دي لاري علمي څېړني او له نړيوالو څيړنیزو پایلو څخه ګټه اخیستنه په ټوله تحصیلي پروسه کې دود او عامه کړي.

 

د استادانو چارو آمريت

د استادانو چارو آمريت دندي او مسؤولیتونه:

  1. د میاشتني، ربعوار او کلني کاري پلان ترتیب د هغو موخو د لاسته راوړلو په خاطر چې وړاندوينه يې شوې وي.
  2. د قانون، لوایحو او مقرراتو اړوند د علمي کادر غړیو جذبولو کې د اکاډمیکو چارو د نظم ریاست سره همغږي او د مراحلو د طی کولو په خاطر د اسنادونو لیږل مربوطه پوهنځیو ته.
  3. د پیژندنې په خاطر د نویو علمي کادر غړیو د اسنادونو ارزیابي او د با استعداده علمي کادر غړیو جذبول.
  4. د خبر په موخه د ضرورت وړ د کمیټو غړیو ته د مقرري، منفکي او علمي ترفیعاتو په اړه معلومات ورکول.
  5. د استادانو مقرري او منفکي د چارو څخه ښه نظارت کول، ترڅو عدالت په ډول سره تأمین شوي وي.
  6. د کمیټو د فیصلو تعقیبول او د نورو اجراءتو لپار د مربوطه مرجعو خبرول.
  7. د علمي ترفیعاتو او علمي رتبو د تثبیت د چارو څارنه او د کميټو له فیصلو څخه د مربوطه مراجعو خبرول.
  8. د استادانو او محصیلنو په منځ کې شکایاتو، شخړو او اختلافاتو ته پر وخت رسیده ګي او د هغوی حل.
  9. د ټولو هغو دندو اجراء چې د قانون مطابق د مربوطه معاون لخوا څخه سپارل کیږي.

 

د تضمین کیفیت آمريت

الف : د تضمین کیفیت او اعتبارورکوونې په مورد:

  1. په تحصیلي څانګه کې د کیفیت لوړولو هڅې.
  2. د تحصیلي مؤسسې، پوهنځیو او فارغ ورکونکو څانګو د ځاني ارزونې د تګلارې نظارت.
  3. د تحصیلي مؤسسې د خودي ارزیابي د ګزارش ترتیب کول.
  4. د فارغ ورکوونکو څانګو او پوهنځیو د ځاني ارزونې د ګزارش بررسي کول.
  5. د بیا کتني له ټیم سره د بيا کتنې په جریان کې همکاري کول.
  6. د لوړو زده کړو وزارت د ملي ستراتیژیک پلان، د اړوند مؤسسې د ستراتیژیک پلان، د تضمین کیفیت او اعتبار ورکووني په مورد مهمو اسنادو او د تضمین کیفیت او اعتبار ورکووني د لايحي په شمول د ځاني ارزوني د معیارونو سره کاملاً بلدتیا.
  7. د تحصیلي مؤسسې رئيس، معاون سره د پوهنځیو د کیفیت د لوړوالي، د تضمین او عمومي خدماتو لکه لابراتوارونه، کمپیوټر لیب، کتابخاني، محصلانو ته د خدماتو وړاندي کول او د مؤسسې د نورو علمي غوښتنو په اړه مشوره کول.
  8. د تحصیلي مؤسسې د علمي او اداري فعالیتونو څخه د بيا کتني پر اساس د کميټي لپاره د مناسبو اسنادو ترتیب کول او د هري پوهنځي ځاني ارزونه.
  9. د کميټي د تصمیمونو پټ ساتل، د پوهنځیو سره بحثونه، د علمي کادر غړیو، محصلانو، کارمندانو او د مؤسسې نور غړیو سره بحثونه کول.
  10. د لوړو زده کړو وزارت د تضمین کیفیت او اعتبار ورکووني له ریاست سره د اړیکو ساتل.
  11. د تضمین کیفیت د لوړولو په موخه باندي د ټولو مربوطه وظایفو اجراء چې د لوړو مقاماتو لخوا وړاندي کیږي.

 

ب : د کیفیت د لوړوالي لپاره د تدابیرو نیولو په اړه:

  1. د تضمین کیفیت او اعتبارورکووني د ټولو یوولس ګونو معیارونو د ضعف نقطو، فرصتونو او تهدیدونو لپاره د یو عملیاتي پلان ترتیب.
  2. د عملیاتي پلان د تطبیق لپاره د مکانیزم برابرول او د هغه د تطبیق د مخنیوي لارو چارو معرفي کول.
  3. د تحصیلي بنسټ په ټولو سطحو کې د عملیاتي پلان له تطبیق څخه نظارت کول.
  4. د مسیر یابي (Tracking Document) اسنادو برابرول په معياري فارمټ کې چې د تضمین کیفیت له ریاست څخه رالیږل کیږي.
  5. د تحصیلي مؤسسې په سطحه د مسیر یابي (TD) اسنادو له تطبیق څخه نظارت کول.
  6. د وزارت د ملي ستراتیژیک پلان له تطبیق او د تحصیلي مؤسسې ستراتیژیک پلان څخه نظارت او په دي برخه کې د ربعوار ګزارش ترتیبول.
  7. په تحصیلي بنسټونو کې د تضمین کیفیت د برنامو او پلانونو د تطبیق لپاره د محافلو دايرول.
  8. د ټولو برنامو تطبیق چې د تضمین کیفیت او اعتبارورکووني ریاست لخوا د وزارت څخه عملي کیږي.
  9. د نوي والي او نويو برنامو برابرول او تطبیق چې د کیفیت د لوړوالي سبب کیږي.
  10. د عملیاتي پلان، ستراتیژیک پلان او نورو ټولو پلانونو د تطبیق د مصارفو لپاره د تحصیلي مؤسسې د بوديجي او مرستو څخه نظارت کول.

 

ج- د  اکاډمیکو چارو د نظارت او بررسي په اړه:

د لوړو زده کړو وزارت د (۴۹۳۳/۳۷۸۴) حکم پر اساس او ۱۳۹۲/۸/۱۳ نيټه ټولي علمي او اکاډميکي چاري د اړوند تحصیلي مؤسسې د تضمین کیفیت او اعتبار ورکووني کمیټي په غاړه دي چې لاندي وظایف لري:

  1. د ټولو نشراتي چارو نظارت او بررسي او د سميسټر په پاي کې د علمي شورا په تائيد د وزارت د تضمین کیفیت او اعتبارورکووني ریاست لپاره د رسمي ګزارش برابرول.
  2. د تحصیلي بنسټ په سطحه د علمي تحقیقاتو نظارت او بررسي د سميسټر په پاي کې د علمي شورا په تائيد د وزارت د تضمین کیفیت او اعتبارورکووني ریاست لپاره د رسمي ګزارش برابرول.
  3. د تدریسي چارو په ځانګړي توګه د تدریس د کیفیت ارزیابي طرزالعمل د تطبیق نظارت او بررسي، د علمي شورا په تائيد د وزارت د تضمین کیفیت او اعتبارورکووني ریاست ته د راپور وړاندي کول.
  4. د ورستیو آزموینو د یو واحد طرزالعمل له تطبیق څخه نظارت او بررسي کول او د هر سميسټر په پاي کې د علمي شورا په تائيد د وزارت د تضمین کیفیت او اعتبارورکووني ریاست لپاره د راپور برابرول.
  5. له تجهیزاتو، د ضرورت وړ موادو، د علمي کارونو، لابراتواري سامان آلاتو څخه نظارت او بررسي او د علمي شورا په تائيد د وزارت د تضمین کیفیت او اعتبارورکووني ریاست لپاره د رسمي راپور برابرول.
  6. د سميسټر په جریان کې د څانګو د درسي میتودونو څخه نظارت او بررسي او د علمي شورا په تائيد د وزارت د تضمین کیفیت او اعتبارورکووني ریاست لپاره د  ګزارش برابرول.
  7. د درسي موادو، لکچرنوټونو، د اصلاح او سټنډرډ کیدلو لپاره د ټولو موادو څخه سميسټر وار نظارت او بررسي او د علمي شورا په تائيد د وزارت د تضمین کیفیت او اعتبارورکووني ریاست ته د رسمي ګزارش وړاندي کول.
  8. د سميسټر په جریان کې په دقیق ډول د کریکولم او مفراداتو د تطبیق څخه نظارت او بررسي کول، د سميسټر په پاي کې د علمي شورا په تائيد د وزارت د تضمین کیفیت او اعتبارورکووني ریاست لپاره د رسمي ګزارش برابرول.
  9. د کال په اوږدو کې د تقرر او ترفیعاتو د شفافیت له بهیر څخه نظارت او بررسي او د تحصیلي بنسټ د علمي شورا لپاره د ګزارش ترتیب کول.
  10. د تحصیلي بنسټ د نظم او ډسپلین څخه نظارت او د لوړو زده کړو وزارت د تضمین کيفيت او اعتبار ورکووني ریاست ته د ګزارش وړاندي کول.
  11. د تدریس په جریان کې د نوي ټکنالوژي له تطبیق او د سميسټر د مهال ویش د تطبیق څرنګوالی.
  12. د څانګو او پوهنځیو د اکاډمیکو فعالیتونو څخه نظارت او بررسي.
  13. د لوایحو، مقررو، طرزالعملونو او په اکاډمیکه ساحه کې د ټولو تقنیني اسنادو د تطبیق نظارت او بررسي.
  14. د علمي خدماتو د وړاندي کولو، تحقیقي او د پوهنتونو د ملي استقلالیت د مقرري مواد مطابق د نشراتو څخه نظارت او بررسي.

 

مسلکي پرمختيايي مرکز آمریت

ليرلید: مسلکي پرمختيايي مرکز به د سيمي په کچه د کادري علمي غړيو او ادارې کارمندانو د علمي او مسلکي وړتياوو د پرمختيا يو مخکښ مرکز وي.

رسالت: مسلکي پرمختيايي مرکز به د علمي کادري غړيو او ادارې کارمندانو ته د هر اړخيزو ضروري سرچينو په کارولو سره نوي مهارتونه، عصری ميتودونه، رهبري، څيړنې، تاليف او ژباړې تخنيکونه او علمي تجربي ليږدوي.

موخې:

  1. د څيړنې، تاليف او ژباړې په برخه کې د تجربو انتقالول.
  2. د معلوماتي ټکنالوژي د استعمال په برخه کې د استادانو او ادارې کارمندانو ظرفيت لوړول.
  3. د عصري ميتودونو په برخه کې د استادانو کيفيت لوړول.
  4. د رهبري مهارتونه ته وده ورکول.
  5. د استادانو او ادارې کارمندانو لپاره د ظرفيت لوړاوي په موخه مختلف سمينارونه، ورکشاپونه او کنفرانسونو لپاره زمينه سازي کول او همدارنګه د هغوي دایرول.
  6. د روزنيزو پروګرامونو د دايرولو له لارې د عوايدو لاسته راوړل.

 

د دندي موخه: علمي کادر غړو ته د انکشاف او مسلکي ظرفيت لوړوني په موخه زمينه برابرول.

 

وظيفوي صلاحيتونه او مسؤوليتونه:

 

تخصصي دندي:

  1. د هيواد څخه بهر په پوهنتونونو/مؤسسو او سازمانونو کې د علمي کادري غړو د ظرفيت لوړوني لپاره پلټنه او زمينه سازي کول.
  2. د علمي کادري غړو د ظرفيت لوړوني لپاره د پروګرامونو د تمويل او قوي کولو لپاره د داخلي او خارجي سازمانونو ملاتړ جلبول.

مديريتي دندي:

  1. د وړاندويني په اساس سره د اړوندي برخي اهدافو ته د رسيدلو په موخه باندي د اونيز، مياشتني، ربعوار او کلني کاري پلان ترتيبول.
  2. د لومړيتوبونو او د پلان مطابق د علمي کادر غړو د ظرفيت لوړوني لپاره پروګرامونو ته د استادانو د معرفي کولو له پروسي څخه اطمينان حاصلول.
  3. د علمي کادر غړو د ظرفيت لوړوني لپاره پروګرامونو ته د استادانو د معرفي کولو په موخه باندي د زده کړه ييزي نيازسنجي د پروسي مديريت او کنټرولول.
  4. د پوهنتون/ مؤسسې د علمي کادري غړو د ظرفيت لوړوني پروګرامونو تنظيمول.
  5. د پوهنتون/مؤسسې د پوهنځيود علمي کادري غړو د ظرفيت لوړوني په موخه باندي د سمينارونو او ورکشاپونو دايرول.
  6. د ټولو هغو اړوندو دندو اجراء کول چې د ذيصلاح مقاماتو له لوري د نافذ شوي قانون او مقرراتو مطابق سپارل کيږي.

د هماهنګي دندي:

  1. د ټولو اړوندو شعبو او ادارو سره د موقع او ضرورت په وخت کې همغږي کول.

 

د محصلانو چارو عمومي مدیریت

  1. د جديدالشمول محصلينو نوم لیکنه اوهغوی د پلان مطابق پوهنځیو او د ليليي مديريت ته معرفي کول.
  2. د فارغ محصلينو لپاره د ډيپلوم او ترانسکريپټ مراحل ترسره کول.
  3. د فارغانو اړوند ټول اسناد ترتيب، تنظيم او په ښه ډول ساتل.

مديريتي دندي:

  1. د اونيز، مياشتني، ربعوار او کلني کاري پلان ترتيبول.
  2. د لايحي او مقرراتو مطابق د اسنادو مراحل طی کول (تا جيل، منفکي او تبديلي).
  3. د محصلینو د ثبت نام د ورقو ترتيب او ډيټابیس ته رسول.
  4. جديد الشمول محصلینو ته د هويت کارتونو توزيع کول.
  5. د پیشنهادونو، استعلامونو، مکتبونواو نورو اسنادو منظمول او په تحریري شکل يې راجع کول اړونده ادارو او شعباتو ته د وروستيو کړنو په موخه ليږل.
  6. د ربعوار، مياشتوار او کلني راپورونه له مقاماتو سره شريکول.
  7. د مربوطه ادارو سره د محصلانو ستونزي حل کول.

 

د محصلینو د خدمتونو او انسجام  عمومي مدیریت

د دندي موخه:

د محصلینو  چارو د انسجام عمومي مدیریت  د محصلینو  لپاره  دبهتره  خدماتو د وړاندي کولو لپاره  لاندې خدمات وړاندي کوي.

د دندې مسؤلیتونه:

د نویو شامل  شویو محصلینو د پوهتنون / مؤسسي له کتابتون تحصیلي مقرارتو او اکاډیمیک چاپیریال  سره اشنا کول.  1.

2. د تقدیر او تشویق  لپاره  دهغو محصلینو د پرګرامونو کنترول  او مدیریت چې د نوښت په برخه کې یې کار کړی وي.

3. د محصلینو  لپاره  د کاري زمیني برابرول  له هغوی سره دهمکاری په خاطر د کار او او حرفوي  په برخه کې  دهغوی  د کاری ظرفیت  لوړولو په برخه کې همکاري کول او علمي سفرونو ته زمینه برا برول.

4. د پوهنتون / مؤسسې په کچه د محصلینو تر منځ د سالمې فضا را منځ ته کول او هم د ستونزو دحل کمېټې  سره همکاري کول.

5. تاریخي او مذهبي  ورځو لمانځل.

6. محصلین په فکري او عقیدتي لحاظ روزل او د دوي تر منځ علمي سیالۍ  پکار اچول.  

مدیریتي دندې:

1. د ادارې د عمومي پلان سره په مطابقت  د کلني، ربعوار، میاشتني، او هفته وار پلان جوړول.

2. د اداري چارو دښه ترسره کولو په موخه تر لاسه لاندې مامورینو څخه ځارنه کول.

3. د نورو ټولو هغو دندو اجرا کول چې د امر مستقیم  لخوا  ورته سپارل کیږي.

همغږي دندې:

د اړتیا په وخت کې له ټولو اړوندو ادارو سره هماهنګي کول  چې کاري ارتباط   ورسره ولري.